برادران مخابراتی ، ارادت داریم !!



سلامی دوباره !

مدتها بود که دلم میخواست یه بحثی در مورد فیل ترینگ بنویسم ، اما بنا به دلایلی نمیشد !

تا اینکه برادر عزیزم هاD اسیر فیل ترینگ شد !

البته با این باس.ن ب.اسنی که جناب هادی راه انداخته بود معلوم بود دیر یا زود سربازان گمنام ترتیب وبلاگش و میدن !

بگذریم !

از همون ابتدا که آدم خلق شد سیستم فکریش طوری بود که نسبت به چیزایی که منع میشه علاقه نشون میده و میخواد هر طور که شده اونارو امتحان کنه ! خدارو شکر همتون داستان میوه ممنوعه و خوردنش توسط آدم و حوا رو میدونین دیگه !

خدا اگه میخواست ، میتونست مثلا دور اون درخت یه مانعی ، چیزی بذاره که آدم دستش بهش نرسه اما این کارو نکرد ! عوضش آدم و نصیحت کرد و حتی اون و از عاقبت کارش ترسوند !

به زبان ساده خدا تصمیم گیری و به عهده خود آدم گذاشت !

به نظر برادران مخابراتی از این کار خدا خوششون نیومده و خودشون میخوان برای مردم تصمیم بگیرن !

این کارشون هم فقط یه معنی میده : ما میفهمیم و مردم نمی فهمند !

چند سال پیش تو جام جم خوندم روزانه حدود 10 میلیون سایت اینترنتی توسط مخابرات فی لتر میشه ! الان دیگه نمیدونم ! ولی اگه حساب کنیم برای هر سایت یا وبلاگی که فی لتر میشه ، مخابرات 10 تومن هزینه کنه میشه روزانه 100 میلیون تومن ! ( شما هزینه پیدا کردن سایتها و حقوق کارمند و .... در نظر بگیر )

حالا اگه مخابرات میومد بجای این کار احمقانه ، تو تلویزیون یه برنامه میذاشت و مردم و از خطرات احتمالی آگاه میکرد بهتر نبود !

البته منظورم برنامه های چرندی مثل شوک نیست که هر کی چت میکنه رو فاسد میدونه و اونایی که شبا میرن اینترنت و متهم به دیدن سایتهای بی ناموسی !

من که عددی نیستم ولی تو این مملکت آدم های کاربلدی که بتونن راهنمایی کنن و مردم هم به حرفشون گوش بدن کم نیست !

تا همین چند سال پیش داشتن ویدئو تو خونه ها حرام بود ! چرا ؟ چون مردم میومدن فیلم های بی ناموسی میدیدن ! ( البته به نظر آقایون ) در حالی که الان هر کی تو خونش دستگاه سی دی پلیر نداشته باشه به عقب موندگی متهم میشه !

من خودم یادمه وقتی سی دی پلیر خریدیم مادرم به خاطر تبلیغات منفی که وجود داشت دو روز با من حرف نزد ! اصلا طرف تلویزیون هم نمیرفت و تو اتاقی که تلویزیون بود نماز نمیخوند !

اما من واسه مادرم توضیح دادم با این وسیله استفاده های درستی هم میشه کرد !

هم میشه فیلم های تولد و عروسی و فیلم های مجاز باهاش دید ، هم میشه فیلم های بی ناموسی !

یا در لول ( level ) بالاتر ما.هواره ! الان تو هر خونه همچین دستگاه بی ناموسی پیدا میشه ! معمولا هم یکی کنترل به دست نقش سانسورچی و ایفا میکنه ! هر خونواده ای هم با توجه ظرفیت خودشون صحنه هارو سانسور میکنن !

مخابرات هم با این کار هم داره وقت و هزینه خودش و هدر میده هم وقت و هزینه مردم !

به نظر شما روزی چند ساعت وقت صرف پیدا کردن فی لتر ش.کن تو اینترنت میشه ؟

من قبل از اینکه برنامه فی لتر ش.کن پیدا کنم روزی 2 ساعت وقت هدر میدادم تا بتونم یه سایت پیدا کنم تا مشکلم و حل کنه ! هر کی هم فکر میکنه من دنبال سایت های بی ناموسی میرفتم خره !

کاش مسئولان ایرانی خصوصا برادران مخابرات بجای هدر دادن وقت میومدن با فرهنگ سازی درست ، یکبار برای همیشه این مشکل و حل میکردن !

پ-ن 1: چون خونمون شلوغ پلوغه دیگه نتونستم این متن و ویرایش کنم و جمله بندیهاش ایراد داره !

تا عروسی تموم شه همین بساط و دارم ! این پست هم 20 دقیقه ای نوشتم !

پ-ن 2 : بخاطر اینکه دوستهای گلم بتونن راحتر به وبلاگم سر بزنن تصمیم گرفته بودم برم بلاگ اسکای ! اما با این مسخر بازی و فی لترینگ عمرا همچین کاری کنم !

پ-ن 3 : دیروز رفته بودم به یه وبلاگی که تازه مطلب گذاشته بود ! تو آمارگیر دیدم بازدید کننده هارو نشون داده 30 ! به قسمت نظرات نگاه کردم دیدم 25 ! اونجا بود که یه قسمت از بدنم سوخت !

از همینجا از کسانی که مدیونشون کردم عذر میخوام ! هر کی دوست داشت نظر بده !

پ-ن 4 : من نمیدونم اینجا چجوری شده ! میشه یکی بهم بگه ! ( من با موبایل ، با تمام مرورگرها ، حتی از خونه همسایمون اومدم ، وبلاگم مشکلی نداشت !!! بقیه چی میبینن که من نمیبینم نمیدونم ! )

پ-ن5 : برادران مخابراتی سراغ من نیان خوبه ! ا

پ-ن 6: بلاگفایی ها من نمیتونم نظر بدم براتون !

31 نظرات:

قاصدک گفت...

ایـــول ، خداییش خوب نوشتی
حالا واقعا 20دقیقه ای بود؟

پی نوشت 3 حرف نداشت،
=))

راستی عروسی هم مبارکه

محسن الف. جیم. گفت...

عزیز برادر این فیلترینگ کار خود صاحب وبلاگه نه مخابرات!

سید گفت...

میشه نظر داد که !!

فرا گفت...

فرا
اي باباااااااااااااااااااااااااااااااااا
چي بايد گفتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت اين تازه يه بخششه.......
منم بعد از قرني آپ كردم
دوست داشتي يه سر بزن خوشحال مي‌شم
منتظرت هستم

نویسنده مهمان گفت...

مگه حرفی هم می شه زد؟

پروین گفت...

آدم هرچی مهم تر در معرض خطر ف.ی.ل.ت.رینگ قرار گرفتنش بیشتر! الحمدالله که ته مهای اینترنت اگر کسی بگرده به اسم و وبلاگ من میرسه! خدا رو شکر!
هی عروسی عروسی می کنی؟ دعوتم می کنی کسیو؟ شیرنی هم میدی به کسی یا فقط می خوایی دل بسوزونی؟!
منم با همه ی مرور گرا اومدم کلا با یه سیستم دیگه هم امتحان کردم! همه جوره باز شدی سید!(البته وبلاگتو میگما!) فقط تنها فرقی که هست اگر با فایرفاکس 3.5 یا اُپرا 10 بیایی اونجا چت باکست جوین داره اگر با فایرفاکس و اُپرا ورژن پایینتر و اینترنت اکسپلورر ملت بیان اونجا ریفرش داره!
خودم کشفش کردما :))

هاD گفت...

ای بابا . میخ آهنین نرود در سنگ . کو گوش شنوا !
خدمت آقایی که گفته کار صاحب وبلاگه . بله . بلاگ اسکای این امکان رو داره ولی من خالی گذاشتمش . اگر هم باشه اثر نداره و نقش بوق رو بازی می‌کنه . اگر از اون بود که خودم حلش می‌کردم .

پروین گفت...

من آلزایمر دارم! یادم رفت توی اون یکی بگم!
منم اوایل که میومدم نت مامانم میگفت اگر ببینم داری چت میکنی سیستمتو با گوشت کوبو چکش خورد می کنم! :))
اما الآن دیگه وقتی یکی میزنگه خونمون میگه پروین چه کار میکنه؟ مامانم میگه داره با دوستاش چت میکنه! :))
خداییش خیلی خرن اونایی که وجهه ی همه چیزو خراب میکنن!

Ary@n گفت...

این یه امکانه که بلاگ اسکای به کاربراش میده که کاربر باهاش میتونه یه سری کلمه کلیدی بده که اگه کسی همچین چیزی نوشت نظرش فیلتر بشه. کلمات رو خود نویسنده وبلاگ تایین میکنه.

حسین ترابی گفت...

با سیستم من اینجا مشکلی نیست.
سید، آسوده بخواب که وبلاگت در امن امان است.
چی می‌خواستم بگم؟؟
آهان...
سید جان زیاد به کمیت نظرات اهمیت نده. کیفیت نظرها ارزش بیشتری داره. بنده به شخصه یکی از نظرات جنابعالی و امثال جنابعالی را (البت که سید همتا ندارد.ولی منظورم چیزی همون دور و ورا بود!) به صد تا نظر به‌به و چه‌چه ترجیح می‌دم.

محسن الف. جیم. گفت...

سید جان آنتی اسپم که میدونی چیه؟ بعضی از کلمات رو صاحب وبلاگ بلاک میکنه. مخابرات هم بخواد فیلتر کنه از ریشه فیلتر می کنه نه از ساقه و برگ

مژده گفت...

اگه دقت کنی همه ی کارای مسئولین محترم وقت تلف کردنه. نه فقط فیلترینگ. اینم یکی رو بقیه!

منم مجنون... گفت...

سلام
باشه با همکارانم صحبت میکنم و میگم بیان وبتو بخونن و عبرت بگیرین فقط یه چند سال صبر کن من فعلا فوق دیپلمشو دارم دوسال مجبورم به اجبار یه رشته دیگرو بخونم بعد که اختیارم به دستم خودم داده شد میرم درسمو ادامه میدم وقتی دکترا گرفتم و با کلی پارتی رفتم مخابرات ((آّبدارچی که میتونم بشم)) باهاشون صحبت میکنم میگم بیان رسیدگی کنن

منم مجنون... گفت...

راستی واقعا خاک بر سر بلاگفا
حالمو بهم زد
با اینکه وبمو اپ نکردم ولی شرمنده هستم با این سرویس وبلاگ نویسی که دارم
و اینکه عروسی خوش بگذره

ترگل گفت...

بیکار و علافن برادر من!
میشینن خودشون سایتارو میخونن بعد واسه مردم ف ی ل ت ر میکنن:دی
چه میشه کرد، فعلاً زور دست اوناست ما هم هرچی بگیم کسی به حرفمون گوش نمیده آخرشم یه انگ مشکل دار بهمون میزنن...

nazi گفت...

arusie ki hast hala?khahret?khoshhhhhh be halet.hala 1 juri mige engar hamechimun doroste faghat munde filteringe siteha.baradar in khane az paybast viran ast

نازی گفت...

ای بابا تکلیف ما که وبمونو دوس داریم و تو بلاگفا هم هستیم چیه .. من نمیرم .. من نمیخوام !!

بانوی فانوس به دست گفت...

[نیشخند] یکی همین را بگه سید !
خوب ما هدفمون فقط درس خوندن بود !
بقیه کارها را بلد نبودم . . . مگه کار دیگه ای هم بود ؟

منم مجنون... گفت...

سلام
میگم خیلی خوب گفتیا من از الان رفتم برم واسه کنکور 2 یا 3 سال دیگه درس بخونم...به خاطر تو هم که شده میرم دنبال علاقم
البته بعدا که دکترا گرفتم حتما میگم تو منو تشویق کردی.

سیما گفت...

سلام عمو سید باز چی شده دادو هوار راه انداختی؟
این کلمات قلمبه سلمبه چیه من که نمیشناسمشون!:دی
راستی من خر نیستم گفته باشم!:دی

mehri گفت...

سلاممممممممم سید .. ببین اینقدربه ریش بلوگفاخندیدی بلاگ خودتم چندروز

ملق درهوابود :)

ازشانس بدتو بود یا خوش اقبالی ما :) بلاگت اول که بانازوعشوه بازمیشد

بهدش کامنتدونیش لاک پشتی می رف که بازشه یکهو ارورمیداد

چرانمی دونم شایدبه خاطردری وریهایی بود که به شیرازی خیرندیده گفتی

پست مردسه رفتنتوخوندیم ... توفقط شیشه شکوندی .. ؟ روکن سید

بگو دیگه چه کارای شیطانیی کردی ...شیشه شکستن که خوراک عادی

پسراس .. بگو دیگه کجاآتیش سوزوندی بیام کتبسته ببرمت زندان اوین

بله برادران مخابراتی خیلی زحمتکشان فعالی هستن

ازصبح تاشب به امورمعنوی مردم رسیدگی می کنن

ایناجزوهمون سربازان گمنامن که هیچ وقت پیدانمی شن

خوب مگه چه ایرادی داره بزنی توگوش ملت بهش منکراتو

متذکربشی .. بده نمی خوان بریم جهنم بهشتودربست مال

خودمون کنیم :) ... والا ... !!!!

عروسیییییییی ... ای ول ... این روزاهمه عروسی دارن

سید توکی دومادمیشی ؟

دلمون لک زده واسه پلوی عروسی

درسا تیتان گفت...

مخابرات ایران: ارادت داشته باش تا اموراتت بگذره و به وبلاگت رسیدگی بشه!
فکر کردی نمیتونن بلاگ اسپت رو فیلتر کنن؟!
راستی من این داستان آدم و حوا رو نشنیدم میشه بگی؟ ( در جهت گیر دادن و در آوردن حرص تو)
نامرد عروسی کردی؟!!!

شوکول گفت...

خواننده خاموش زیاد داری حتما ! :)
یه پست بهشون اختصاص بده شاید به حرف اومدن ! D:
پس چرا نظرات بلاگفا واسه ما باز میشه ؟ نمی دونم شاید ما هم کوچیدیم ولی فعلا نمی دونم چرا حالشو ندارم !

بهاره گفت...

من راحت هر چی فحش بود به مخابرات تو کامنتدونی هادی دادم.میتونید ملاحظه بکنید.

حدیث بی قراری یک مرد گفت...

یک دو سه

نرگس گفت...

به به بعد از شونصد و شصتاد مدت دوری از نت هی داریم تشریف میبریم وب دوستان هی دلمون بازترتر میشه! به به به به!!:))))
( نع تا حالا کامنت از این بی ربط تر واست گذاشته بودن؟؟)

مریم گفت...

خب جناب سید این پولای مملکت باید یه جورایی خرج بشه دیگه!!شرکت مخابرات هم شده یه جورایی سر دسته شون !
همین ارتباطات سیار هم دومیش ، کم از این ولخجی ها نمی کنه !

Athena گفت...

دقیقا" سید باهات موافقم حالا گذشته از ماهواره و سی دی پلیر می تونم واست گوشی موبایل هم مثال بزنم که وقتی من موبایل خریدم وقتی که مامان بزرگم گوشی منو دید ( دیدی که از این دوربین دار هاست و بلوتوث و اینا)تا چند وقت ، وقتی می رفتم خونشون جواب منو نمی داد فقط نفرین میکردو به بابام چیز می گفت که بچه هات دارن به سمت فساد میرن بچه هاتو خوب تربیت نکردی و اینا ولی وقتی واسش نرم افزار مفاتیح رو آوردم دیگه هیچی نگفت . حالا خودشم یه گوشی موبایل از همینل داره.

*pegi گفت...

خب اگر موضوع فقط مسائل غیراخلاقی بود میشد اینجور گفت و تفسیر کرد و نتیجه هم گرفت
اما حقیقت اینه که موضوعات غیراخلاقی فقط بهانه ایه برای محروم کردن مردم از خیلی چیزای دیگه
(نمونه اش همونی که شما مدتها برای دسترسی بهش دنبال فیتیله پیچ می گشتی!!)
این چیزا فقط و فقط ظاهر قضیه است
اگرنه فکر نکن کسی دلش برای من و شما می سوزه که یه موقع چشممون به تصاویر و مطالب بی نا.موسی نیفته
که اگر اینطور بود برای رسیدن به این چیزا راههای بهتر و ساده تر از اینترنت و م.اهوار.ه هست که جمع کردنشون هم هزینه و وقت کمتری می بره
آره داداچ ;)

Neda. malos گفت...

سلام... از بلاگ قاصدک بلاگتونو دیدم خوندنی بودن پستها خوب می نویسین. فقط خواستم تشکر کرده باشم.

يك دانشجوي پزشكي گفت...

سلام.مي تونم بپرسم كدوم وبلاگ بود؟برم خيلي آشنا مياد!!!

ارسال یک نظر